Activiteiten en resultaten
Inkoop
Dankzij onze inkoopafspraken met leveranciers kunnen lonze leden tegen aantrekkelijke tarieven diensten en producten inkopen. Onze leveranciers zijn betrouwbare samenwerkingspartners met ervaring binnen de goededoelensector en aanbevolen door collega-goede doelen. Onze leveranciers, met wie bijna 50 inkoopafspraken zijn gemaakt, zijn ingedeeld in 10 categorieën.
De gerealiseerde omzet via de inkoopcontracten bedroeg in 2024 € 27.864.744. De totale omzet is 11% hoger dan in 2023 (de omzet was toen € 25.201.127). De stijging is onder andere het gevolg van het toegenomen gebruik van het PostNL contract. Ook de contracten bij Buckaroo en bij DPG Media werden door meer organisaties gebruikt. Het aantal leden dat gebruikt maakt van een of meerdere inkooparrangementen is gestegen van 166 naar 181 leden.
Voor de automatische verwerking van mijn eenmalige gift maakten ca. 80 organisaties (waarvan 71 leden) gebruik van de oplossing die hiervoor met Unisys is gerealiseerd. In totaal zijn er in 2024 314.823 documenten verwerkt met een totale giften opbrengst van ruim € 9.300.000.
Ultimo 2024 waren 50 inkoopafspraken beschikbaar. In 2024 vonden 692 contractdeelnames plaats (een kleine daling ten opzichte van 2023 met 705 contractdeelnames).
Onderstaand de top 5 van leveranciers waar de meeste omzet van onze leden gerealiseerd werd:
• PostNL (post)
• DPG Media
• Alpina (ziektekostenverzekering)
• NS Zakelijk
• Randstad
Top 5 meest gebruikte contracten (totaal 692 contractdeelnames):
• PostNL: 129
• Buckaroo: 97
• Unisys: 71
• NS Zakelijk: 47
• Alpina: 34
Er zijn in 2024 vier nieuwe leveranciers toegevoegd aan het aanbod voor onze leden:
• Detron (telefonie)
• ADJ (organisatie-advies)
• Muller XXL (Print/drukwerk)
• The Social Handshake (Loongift)

Met 7 leveranciers werd de overeenkomst beëindigd wegens onvoldoende gebruik van de geboden diensten.
Er is een tafeldisplay (zie afbeelding bovenaan deze pagina) gemaakt met daarin de inkoopafspraken en andere ledenvoordelen dat aan alle leden is gestuurd. Ook zijn de inkoopafspraken onder de aandacht van leden van de vereniging gebracht via ledenberichten, (inkoop)nieuwsbrief, LinkedIn, mailingen en (online) bijeenkomsten.